Werkwijze

Werkwijze

Telefonische exploratie
Tijdens de telefonische afspraak zullen we kort uw klachten en uw hulpvraag bespreken, om te bepalen of ik u passende ondersteuning kan bieden. Tijdens dit gesprek zullen ook eventuele vragen beantwoord kunnen worden. 


Eerste consult/intake

Tijdens dit gesprek zullen we uitgebreider ingaan op uw hulpvraag. Tegelijkertijd is het ook een kennismaking en licht ik mijn werkwijze nader toe. Het is belangrijk dat er een wederzijdse klik is en dat u het gevoel heeft op de juiste plek te zijn. U bent uiteraard niet verplicht om na de intake een traject te starten.

De gesprekken zijn veelal via face-to-face contacten, maar er kan ook therapie en coaching op afstand plaatsvinden via beeldbellen. 


De eerste gesprekken
In de eerste gesprekken met u zal het gaan over uw klachten/problemen, over uw situatie nu en over uw levensloop: hoe kijkt u daar tegenaan, wat vindt u daarin van belang. Vaak hebt u zelf een idee over een verband of samenhang, hoe kijkt u tegen uzelf en uw problemen aan? Wat zou er moeten veranderen of hoe zou u zelf willen veranderen? Wanneer voelt u zich juist goed? 

Duur consult en betaling

Consult
De duur van een sessie is 50 min. 
Eventueel uitloop van een sessie wordt niet in rekening gebracht. 


Betaling
De betaling wordt na afloop van de sessie ontvangen per overschrijving. Na afloop van de sessie zult u per mail een digitale factuur ontvangen, die u binnen 14 dagen dient over te maken. 

KEYSTONES Therapy & Counseling is een praktijk voor particulieren, de sessies worden niet vergoed door uw zorgverzekeraar. 

Crisis

Op de momenten dat ik niet bereikbaar ben en u onmiddellijk behoefte heeft aan contact met een behandelaar, neem dan contact op met uw eigen huisarts.

Na 17.00 uur en in het weekend kunt u terecht bij de huisartsenpost in uw regio. Indien noodzakelijk kan de betreffende huisartsenpost de crisisdienst inschakelen.

Klacht, AVG en Privacy

Klacht
Hebt u vragen of klachten, laat het mij dan weten. Waar mensen met elkaar werken, ontstaan er ook soms misverstanden. Misschien bent u het met bepaalde zaken niet eens of bent u ontevreden. Dit met mij bespreekbaar maken maakt het mogelijk om tot een oplossing te komen.  
U heeft ook het recht om als cliënt een klacht in te dienen. U kunt een brief schrijven naar de praktijk. Vindt u dit moeilijk of heeft het contact niet het gewenste resultaat, dan kunt u uw klacht voorleggen aan een klachtencommissie.

AVG en Privacy
Sinds 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Dit betekent dat in de hele Europese Unie dezelfde privacywetgeving geldt. De Wet Bescherming persoonsgegevens (WBP) komt hiermee te vervallen.

Share by: